mandag den 24. september 2007

De Hvide Kitlers Trussel

...mod min mentale sundhed overrasker mig gang på gang.

Det gik hverken værre eller bedre, end at min Dødelige Mandeinfluenza viste sig, at være en fejldiagnose, og jeg røg en tur på Riget for at få styr på næring og medicinering. En passende straf for overmodigt at have troet mig kvinde nok til at overvinde sådan en omgang DM.

Jeg skal spare jer for de ubehagelige detaljer...men jeg nåede, at se et par afdelinger, en mængde hvide kitler, de fleste med forskellige diagnonser...og ikke mindst et væld af fortravlede sygeplejesker. Min omsorgsfulde kæreste har troligt klappet min hånd og nusset min kind...men mændgen af kommunikation, der ikke har handlet om nåle og slanger, har været så begrænset, at min kæreste nu bekymrer sig om mit mentale helbred.

Efter en uge 'in a sensory depriving enviroment' overdøver trængen til at aktivere input og output igen fornemmelsen for egne kræfter...Så jeg må minde mig selv om, at jeg ikke er vårens første springhare, og at jeg må acceptere den tid, det tager, at komme tilbage til mit normale niveau.

Words of the week...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej søde Nille,

Jeg håber at både DM in disguise og de hvide kitler snart vil lade dig være i fred. Ellers skal vi måske til at udstyre dig med helt andre våben, måske et lyssværd eller peberspray.. Uden sammenligning, så ved jeg at Pia K. har haft stor nytte af sidstnævnte :) Men indtil da så håber jeg du kan finde tålmodighed og styrke til at komme igennem. Sender et stort knus

Maja